Nu skal dansk vægt og strøsystem ud i hele verden
Et ønske om at nå længere ud i verden med egenudviklede produkter, som allerede er populære i Danmark, har fået danske Agrisys til for første gang at springe ud med egen stand på EuroTier.
Et ønske om at nå længere ud i verden med egenudviklede produkter, som allerede er populære i Danmark, har fået danske Agrisys til for første gang at springe ud med egen stand på EuroTier.
- Det er første gang, vi har vores egen stand på EuroTier, fortæller Agrisys’ direktør Mikael Kirk, som møder avisens udsendte på standen i Hannover.
Han fortæller, at det er et ønske om at nå længere ud i verden med egenudviklede produkter, som har fået danske Agrisys til for første gang at springe ud med egen stand på EuroTier.
Det ene af de to meget populære produkter er gennemløbsvægten Autopig, som Agrisys selv har udviklet, producerer og sælger, og som hurtigt er blevet populær både i Danmark og i flere andre lande.
- I Danmark har vi solgt omkring 50 vægte, og her er det almindeligt, man indsætter 1-2 vægte pr. sektion, men der er dog en enkelt udenlandsk køber, der har valgt at indsætte dem i samtlige stier, fortæller Mikael Kirk.
Det andet meget populære produkt er det automatiske strøsystem AirSys Welfare, som blæser strøelsen ind med den frekvens og i de stier, som man indstiller det til.
- Man kan altid tildele mere, hvis man ønsker det. Det styrer man helt selv ved hjælp af en app på telefonen, uddyber Mikael Kirk.
- Vi har især solgt mange anlæg til Norge via det norske Felleskjøp, som har vist sig at være en rigtig god forhandler af AirSys Welfare.
- Når den er så populær i Norge, skyldes det også, at der anvendes meget strøelse i de små familiedrevne gårde, der typisk er afhængig af egen arbejdskraft, vurderer Mikael Kirk.
Bortset fra sidste gang, hvor Agrisys var præsenteret på en dansk fællesstand, så har Agrisys tidligere været præsenteret på hollandske Nedaps stand, idet Agrisys forhandler mange af Nedaps produkter i Danmark.
Men i år er det lige omvendt:
- Nedap plejer både at have en stand med henholdsvis svineprodukter og kvægprodukter, men har nu valgt at bibeholde deres stand til kvæg, mens deres produkter til svineproducenter bliver præsenteret på vores stand, fortæller Mikael Kirk.
- Det skyldes, at vi nu skal have vores egne produkter ud over rampen og solgt til hele verden, siger Mikael Kirk.
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men du kan prøve et digitalt abonnement i to måneder til prisen for én. Dette abonnement giver fuld adgang til indhold på www.effektivtlandbrug.dk.
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.